cycling, izleti, Travel

Prekogranična tura biciklom dolinom Sutle

Slovenija, križanje važnih cesata

Ovu smo rutu našli na www.zagorjebike.com.hr, jednom od ponajboljih “cikloturističkih” web portala kod nas. Ideja je bila da staza ne bude jako zahtjevna i da prolazi kroz zanimljive krajolike gdje se ima što vidjeti. A ispalo je bolje od očekivanoga – ponajviše što se baš nismo držali rute “kao pijani plota”.
Iako, prema uputama, početak rute polazi iz Huma na Sutli mi smo krenuli s drugog kraja – Miljane – gdje odmah prelazimo u Sloveniju na graničnom prijelazu. Mjesto na slovenskoj strani zove se Imeno i tu odmah počinje – biciklistička staza! Krećemo prema Podčetrteku no nakon desetak minuta instiktvno skrećemo ulijevo gore na biciklstičku stazu koja vodi kroz šumu, a trebali smo nastaviti ravno. Nakon približno kilometra vožne dolazimo na križanje…

Ovdje su nam simpatični biciklisti-turisti rekli da skrenemo prema Olimju gdje se nalazi poznata Čokoladnica. U tom malom dućanu sa svim mogućim slasticama od čokolade stvorio se red pred blagajnom kad su domaći i turisti masovno upali u “hipoglikemiju”. Nakon što smo dobili energije od nekoliko čokoladnih pralina u u obliku žabe krećemo dalje uzbrdo (i opet izvan prave rute) i nailazimo na crkvu, samostan i ljekarnu u Olimju. To je zapravo dvorac iz XI. stoljeća, a kroz vrijeme je mijenjao vlasnike, grofovi, pavlini dok danas u samostanu žive Mala braća sv. Franje – minoriti. Kako je misa upravo završila uspijevamo snimiti zasita impresivan oltar bez ljudi.
Konačno smo shvatili da se moramo vratiti na rutu pa se spuštamo prema Podčetrteku i prelazimo na “kolesarsku pot D-5”. Prolazimo uz Termalni park Aqualuna i dalje uz lijepi krajolik uz Sutlu kroz mjesto Nimono do Rogaške Slatine. Zanimljivo je da uz biciklističku stazu ima i nekoliko odmorišta, baš kao i uz autoput. Rogaška Slatina, poznato termalno lječilište, je slično našoj Opatiji, ušminkano mjesto koje i sredinom kolovoza poprilično vrvilo ljudima pa i bicikistima. Ovdje smo založili u jednom od restorana (gostilna Bohor) “jaku” biciklističku hranu: juhu od gljiva i hamburger. Nakon kruga po centru Rogaške krećemo rema hrvatskoj strani, ali prvo trebamo doći do Rogatca. Ovdje smo krivo krenuli pa se dužom rutom vozimo u Rogatec te prelazimo u Hrvatsku u Humu na Sutli. Za razliku od Rogaške ovdje je bilo prilično mirno i tiho te nastavljamo rutom dalje. Pred nama je sada najteži dio, a to je uspon preko brda do naselja Lastine dužine cca 2km.

Link na stravu: https://www.strava.com/activities/7637929409

Na vrhu Huma pa još malo i onda samo zabava – spuštanje…

Kako smo već imali preko 30 km u nogama, a predstoji nam još dvadesetak, više guramo nego što vozimo i stižemo do crkve Župe sv. Petra u Prišlinu, koja je na najvišoj točki odakle je uglavnom samo spuštanje uz Sutlu. Cesta sada postaje još lokalnija i, kako je to vrlo malo naseljen kraj, prometa gotovo da i nema (pa ne treba niti biciklističke staze!). No, krajolik je fantastičan, gotovo divlja priroda i livade uz rijeku, a ceste se u dvije se države približe na manje od 50 metara. Jedno od tih mjesta je kod Aqualune na slovenskoj strani gdje označen stari prijelaz preko mostića koji se više ne koristi. Na hrvatskoj strani je ovdje samo napuštena zalogajnica. Cestom dalje prolazimo kroz Poljanu Sutlansku i stižemo na našu polaznu točku – parking kod kafića Miljana. Ukupno smo odvozili više od 50 km po prilično toplom danu, pomalo umorni, ali vrlo zadovoljni današnjim ciklo-izletom.

Link na stravu s detaljnim prikazom rute

Standardno

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.