cycling, Hiking, izleti, Travel

Vrbovsko – uvod u „Gorski kotar bike“

Nakon inih biciklističkih tura prvi susret s biciklističkim stazama Gorskog Kotara imali smo u Vrbovskom. Ovo je mjesto udaljeno osamdesetak kilometara od Zagreba i, kao većina mjesta u Gorskom kotaru, lijepo je uređeno s dosta turističkih putokaza, tabli i karti tipa „You Are Here“. Biciklističke ture smo unaprijed proučili na http://www.tz-vrbovsko.hr/biciklizam.html i već imali dvije koje ćemo sigurno odvoziti, Dobra i Gomirje.

Vrbovsko je vrlo razvučeno mjesto na nekoliko brežuljaka tako da smo naš izlet započeli u podnožju, na ušću potoka Kamačnik i rijeke Dobre i to prvo – hodanjem, jer ovo je hike & bike izlet. Tu se nalazi ulaz u poznati kanjon Kamačnik, zaštićeni krajobraz gdje buja priroda, pomalo nalikujući na prašumu. Kroz kanjon vodi lagana staza za pješake dužine 3km u jednom smjeru, ponegdje preko drvenih mostića i tako sve do izvora pritoke. Staza je vrlo zanimljiva s mnogo poučnih tabli te gongom, jelenovim rogom i sviraljkama…. Blizu samog izvora potoka nalazi se i žig Goranske transverzale. Nakon obilaska kanjona ručamo u istoimenom bistrou (tu je nedjelju na meniju bila pastrva i gulaš od divljači). Uočili smo i da se u objektu mogu iznajmiti bicikli, ali vidjeli smo izložena samo tri – električna.

Znali smo da biciklistička staza Gomirje završava kod ugostiteljskog objekta, ali nema nigdje oznake da ovdje i počinje ako se ide u drugom smjeru (sic!). Stoga smo krenuli na biciklima u obrnutom smjeru cestom koja se penje kroz šumu prema Gomirju. Uspon je nešto zahtjevniji u početku no ubrzo dolazimo na ravniji dio i makadam koji u potpunosti vodi kroz šumu. Biciklistički putokazi su postavljeni samo u drugom, zapravo „pravom“ smjeru, i to samo na ključnim skretanjima. Kasnije u blagom spustu dolazimo do mosta preko rijeke Dobre i pravoslavnog manastira. Relativno se lako snalazimo sve do mosta gdje smo morali pitati kamo dalje odnosno kuda se vratiti u Vrbovsko. A to je cestom Ogulin- Vrbovsko koja se cijelo vrijeme blago uspinje sve do centra Vrbovskog. Staza Gomirje dugačka je oko 17 km.

Da bi došli na našu drugu stazu spuštamo se lijevo prema željezničkoj stanici i Kamačniku te na jednoj serpentini skrećemo desno prema postavljenoj oznaci za biciklističku stazu Dobra. Počinje kratkim blagim spustom do podnožja rijeke Dobre prelazeći u vrlo dobar makadam. Staza vodi kroz prirodni okoliš uz rijeku, a onda odjednom niotkuda izroni nedovršeni željeznički most – stvarno izgleda nestvarno! Navodno je preko njega trebala ići, nikad sagrađena, željeznička pruga prema Sloveniji. Ubrzo prolazimo pilanu Jelenski jarak. Nakon šest, sedam kilometara dolazimo ponovno na asfalt i prolazimo nekoliko kuća te se približavamo Moravicama. Nedaleko od mjesta putokaz je za cestu meda – istražujemo njen početak, ali čini se zapuštenom pa dalje nismo išli (vjerojatno vrijedi dalje istražiti). Vraćamo se na cestu i prelazimo preko mosta u mjestu Tići i dolazimo do Čogrljevog jezera – nevelikog predjela okruženog šumom, a po njegovu rubu ide i šetnica s nekoliko klupica. Okoliš oko jezera je zapušten (ostaci stare pilane i napuštena zgrada), ali je zato priroda netaknuta. Za ribiče je postavljena oznaka “ulovi i pusti”, a jezero je zelene boje u kojem se odsijava okolno drveće. Vraćamo se istim putem natrag do parkirališta ispred kanjona Kamačnik (ukupno tamo i natrag oko 18 km) .

Oglasi
Standardno

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )