Početna > Hiking > Ivanščica

Ivanščica

Za Ivanščicu, najvišu planinu Hrvatskog Zagorja na prvi pogled ne bismo mogli reći da je atraktivna.  Vrlo razvučena (30 km) i gotovo u potpunosti prekrivena šumom te široka gotovo 10 km i cestom koja ide njenim hrptom, više odaje dojam velikog parka nego planine. Međutim, to zapravo uopće nije tako, jer čim skrenemo s uobičajenih (laganih) staza naći ćemo se u skoro alpskom predjelu. Naša je polazna stanica za uspon na vrh Ivanščice bilo selo i općina Lobor u njezinom podnožju. Prilaza ima s više strana, iz Beleca, Ivanca, s varaždinske strane, što ćemo kasnije vidjeti po silnim putokazima i križanjima na planini. Prilazimo autom sve dok ne nestane asfalta i parkiramo vrlo blizu oznake da do vrha ima 160 minuta. Kako smo na izlet krenuli baš na dan Svete Ane, jedva smo se probili kroz proštenje u nedjelju prije podne u centru Lobora. Tako da veselicu možemo očekivati i na vrhu kod planinarskog doma.ivanscica_nev_vrhW Put vodi relativno dobrom makadamskom cestom te nakon tridesetak minuta dolazimo do planinarskog doma na Majeru. Ovdje manja grupa, čini se lovaca, uživa u kobasicama i grahu, a mi nakon kraćeg predaha krećemo dalje. Ponovno na cesti prolazimo odvojak za Oštrcgrad i uskoro dolazimo na raskršće gdje odlučujemo napustiti cestu i krenuti preko vrha Belige. Staza kreće odmah oštro uzbrdo da smo se malo zabrinuli, ali to je onaj atraktivni dio o kojem smo pričali na početku. Uspon je na pojedinim mjestima toliko strm da nas podsjeća na čuveni uspon na Bjelolasicu. Ulazimo i u oblak pa je vlaga velika, a znoj se cijedi u potocima. Nakon nekoliko manjih uspona i spuštanja,  konačnu dolazimo do vrha Belige, koji je od kamena ali potpuno okružen bukovim drvećem. Dalje se uglavnom spuštamo do pod sam vrh Ivanščice i ponovno smo na cesti kojom treba još dvadesetak minuta do planinarskog doma „Pasarićeva kuća“ te piramide-vidikovca. Vrh je prilično velika zaravan pa je ovdje, kako smo i očekivali, mnoštvo planinara i izletnika koji uživaju uz hranu, piće i živu glazbu. Penjanje na piramidu nema smisla jer se nalazimo iznad oblaka i vidljivost je nešto veća od – 50m. No, jedemo zaista dobru kotlovinu i grah pa nam nije jako žao vidika. A on bi trebao biti veličanstven – prema literaturi – čak sve do Triglava!

Zanimljivo je da je planina dobila ime po križarskom redu Ivanovaca ili danas pod nazivom Malteški vitezovi. Oni su ovdje imali posjede u 12. stoljeću, a osim što su bili bolničari riječ je i o katoličkom vojničkom redu. Tako su zajedno s Templarima ratovali u Križarskim ratovima, a od njih su se razlikovali i po odjeći – crne halje s bijelim križem, dok su Templari imali bijele halje s crvenim križevima. Prilikom bojnog pohoda oba reda su smatrani u neku ruku elitnim postrojbama. Također su zajedno s Templarima sudjelovali u čuvenoj bitci kod Hattina, gdje je kršćane pobijedio veliki islamski vođa Saladin. Nakon što je Crkva u 14. stoljeću ukinula i praktički uništila Templare, dobar dio njihovih posjeda pripao je baš Ivanovcima. A da su i Templari vršljali po Ivančici govore putokazi na koje smo naišli – nordijsko hodanje u organizaciji magazina „GoOut!“ pod nazivom “Putevima Templara”, održanog tjedan prije.

Povratak u Lobor bio je nešto jednostavniji, trebalo je samo slijediti putokaze na cesti. Usput svraćamo na Oštrcgrad (ta digresija traži ukupno oko pola sata hoda), na uzvisini iznad Lobora. Od grada kojeg su zadnji posjedovali grofovi Keglevići ostao je samo poneki dio zida. Iako se navodno na ulazu nalazi i žig HPO mi ga nismo našli. Spuštamo se prema Loboru i već čujemo glazbu…

ivanscica_belige_nevW ivanscica_raskrscesma ivanscica_piramidasma ivanscica_ostrc02sma ivanscica_ostrc01sma ivanscica_motorisma ivanscica_majersma ivanscica_majer_putoksma ivanscica_kota_tisucsma ivanscica_klopasma ivanscica_dom02sma ivanscica_dom01sma

1. Nijedan komentar do sada.