Početna > Hiking, izleti > Mali Rajinac (drugi puta), Pivčevac i Balinovac

Mali Rajinac (drugi puta), Pivčevac i Balinovac

velebit_nev_rajinac02W

Mali Rajinac

Mali Rajinac, Zavižanski Pivčevac i Balinovac – ulaze među najinteresantnije vrhove na Sjevernom Velebitu. Međusobno nisu mnogo udaljeni zračnom linijom, a od doma na Zavižanu u prosjeku oko dva sata – hoda. Mali Rajinac je najviši vrh Sjevernog Velebita sa svojih 1699 metara nadmorske visine. Polazimo s parkirališta ispod doma na Zavižanu, a do križanja Buljevac gdje se nalazi travnata zaravan prolazimo stazom oko velike vrtače za što je potrebno oko dvadesetak minuta. Do vrha dalje vode dvije staze, jedna preko Jezera i druga, nešto kraća, “kroz šumu”. Budući da smo već jednom hodali preko Jezera ovaj se puta odlučujemo za drugu varijantu, kroz (bukovu) šumu. Staza djelomično zaobilazi Pivčevac i nakon sat vremena dolazimo na križanje (Generalski dol) gdje se desna staza odvaja za Veliki Lubenovac. Nakon desetak minuta dolazimo u podnožje Rajinca također na križanje sa stazom od Jezera. Iako je inače staza vrlo dobro markirana na određenim ključnim mjestima nedostaju putokazi (ili su potrgani) pa tako ovdje nema putokaza za stazu kojom smo došli (nego samo za Veliki Lubenovac). Ovdje počinje malo oštriji uspon i nakon dvadesetak minuta stižemo na vrh. Do tada nismo vidjeli niti jednog čovjeka, no samo koju minutu iz nas na vrh stiže još jedan planinar. Pogled s vrha je veličanstven – okrećemo se prema svim stranama svijeta i gledamo na more gdje su se ispružili Rab, Cres i Krk, zatim na sjeveru vidimo Snježnik na istoku Bjelolasicu i Klek, a prema jugu Dinaru i najviše vrhove Velebita- Sveto brdo i Vaganski vrh, a blizu nas su Veliki Rajinac i Veliki Kozjak te Hajdučki i Rožanski kukovi. U dolini se vide tzv. Jezera, nekad vjerojatno mala jezerca s vodom gdje su životnije mogle na pojilo. Vrlo su zanimljivi veliki tamni krugovi koji zgledaju kao da su ih crtali Marsijanci, ali to je samo prirodna pojava od – gljiva. Naime, u pitanju prilično česta  pojava izazvana rastom određenih vrsta gljiva čiji micelij raste od centra prema rubu. Kako smo ovdje drugi puta primjećujemo da više nema crvene table na kojoj je pisalo da je Mali Rajinac najviši vrh Sjevernog Velebita (i navodno deseti u Hrvatskoj).

velebit_nev_pivcevacW

Pivčevac

Pivčevac (1676 m) je dobio ime po tetrijebu, odnosno pivcu ili pijevcu. Uspon do njega vodi s već poznate zaravni Buljevac (iako ima i drugi put preko Vukušić Snježnice). Na putokazu piše da je do vrha potrebno 50 min, no mi smo stigli za 30 (a i drugi, koliko smo čuli). Uspon na Pivčevac je kao hodamo kroz Bijele stijene, jer je šuma prekrivena krškim stijenama i to još vrlo strma. Od stabala se dugo ne vidi šuma ništa dok ne dođemo na sam vrh koji je potpuno gol. Odavde se lijepo vidi more i Premužićeva staza te, naravno, Veliki i Mali Rajinac… dok nisko Sunce (7 je sati navečer) daje poseban ugođaj. Spuštanje je nešto zahtijevanije jer je kamenje bilo klisko od kiše prethodnih dana, kao i zemlja, pa smo nekoliko puta skoro “poljubili” zemlju. Živog čovjeka nismo nighe vidjeli, sve dok ponovno nismo došli na križanje Buljevac gdje srećemo nekoliko planinara koji stižu iz Krasnog.

velebit_Balinovac03_nevsma

Balinovac

Još jedan vrh koji nam je nedostajao osvajamo drugi dan – Balinovac (1602). Taj je brijeg gotovo stotinjak metara niži od Rajinca, ali kako je bliže moru vrlo je zanimljiv kao vidikovac. Do njega se dolazi s kružne staze Velebitskog botaničkog vrta što se proteže unutar Modrić doca. Botanički je vrt je raj za – botaničare i sve koje zanima stotinu vrsta biljaka – ali djeluje pomalo zapušteno. Naš uspon počinje otprilike na polovici kružne staze i odmah uviđamo s čime ćemo imati posla – s jednim velikim kamenim brijegom. Nakon desetak minuta stiže se do prijevoja od kuda je Balinovac samo kamen na kemenu. Uspon je prilično strm ali nije zahtjevan jer se penjemo po širokom kamenom usjeku. I vodje treba paziti kako stajemo zbog rahlih kamenčića i nestabilnog većeg kamenja, no većih poteškoća nismo imali. Vrhom dominira kamena gromada, ali ima dosta mjesta za ugodno se smjestiti iz uz mezu uživati u pogledu na kvarnerske otoke, more u daljini, te Velebitski vrhovi na drugoj strani.

1. Nijedan komentar do sada.