Početna > cycling, izleti > Dolinom Gacke – na biciklu

Dolinom Gacke – na biciklu

Kad je u pitanju kako iskoristiti jedan od rijetkih sunčanih, toplih i ugodnih dana ovoga ljeta/jeseni varijanti ima više. Ali, odluka je ovoga puta pala da ga provedemo na biciklu vozeći se po dolini Gacke. Gacko polje, koje se jako lijepo vidi s autoputa Zagreb- Split, zaista je raj za bicikliste koji se može na prvu osjetiti. Staze su uglavnom blage i nisu jako zahtjevne, promet je rijedak, a ceste (asfaltirane i makadamske) u vrlo dobrom stanju. No, kada ste prvi puta, unatoč informacijama s Interneta, može trebati malo više vremena da se snađete. Dolazimo automobilom u Otočac i parkiramo u središtu grada, kod Hotela Park, te se raspitujemo u turističkom uredu gdje možemo unajmiti bicikle. Šalju nas, naravno, u biciklistički klub „Barkan“, što smo i znali s Interneta, odnosno kafić „Enigma“ gdje se nalazi rent’a’bike. Zapao me jedan prilično dobar brdski bicikl Trek, serije 3, blatnjav, kočnice uredne, ali čiji lanac ulje već davno nije vidjelo. No, tijekom naše vožnje to mu opće nije smetalo tako da smo prolazili kroz blato i vodu do pola kotača bez ikakvih problema.
Odlučujemo  da ćemo djelomično pratiti tzv. Barkanovu stazu. Staza, kao i Klub,  dobili su ime po slikaru Željku Barkoviću – Barkanu rodom iz Otočca, koji je prešao cijeli ovaj kraj na – biciklu. gacka_rijeka3 [1600x1200] Cilj nam je „Vrilo Gacke“, gdje namjeravamo ručati i predahnuti na samom izvoru Gacke. Nakon što smo uzjahali bicikle već smo se mnogo bolje osjećali, jer nestao sav pritisak, a vožnja će biti relativno polagana, opuštajuća i refleksivna te meko okidajuća – na leđima nosim foto-ruksak s pravim DSLR-om! Naša tura započinje prolaskom pored vojarne i prelaskom vivoškog mosta vozimo po lijevoj obali uz Gacku. Pratimo stazu koliko možemo (putokaza ima dosta) i uživamo u krajoliku. Rijeka je na nekim mjestima izašla iz korita, a na ponekim mjestima djelomično poplavila cestu. Malo po makadamu, nešto po pravim šumskim putovima, uz mjesta Prozor i Čovići, pa prelazimo Gacku još jednom i dolazimo do mosta na cesti D50.

Ovdje kod table Ličko Liješće, skrećemo lijevo do rotora i tada desno prema mjestu Sinac. Opet na makadam , pa se vozimo do Majerovog vrila, jednog od izvora Gacke. Prolazimo kroz Sinac i neobično raskršće koje je omeđeno s jedne strane raspelom, a s druge – košem (za košarku). Nakon okidanja pravim fotoaporatom i iPhoneom, nastavljamo dalje po svježe asfaltiranoj cesti, s vrlo malo prometa, do našeg cilja – Tonković vrila, odnosno „Vrila Gacke“. Uspijevamo se ubaciti kod konobara netom prije dolaska velike grupe planinara te nakon ručka i predaha vraćamo se natrag prema Otočcu. Ovaj puta prema nekoj svoj ruti, cestom preko mjesta Podum pa ulazimo u Otočac s druge strane – iz pravca Like. Vraćamo bicikle u „Enigimi“ i pijemo vrlo dobru putnu kavu. Doći ćemo opet.

1. Nijedan komentar do sada.