Početna > Hiking > “Grafičar” i “Risnjak”, kolovoza 2012.

“Grafičar” i “Risnjak”, kolovoza 2012.

obavijest

Obavijest

grafičar

“Grafičar”

Kad je sredinom kolovoza pripreka s više od 30 stupnjeva, valja potražiti debeli hlad. Stoga je najbolje se duboko zavući u šumu i po mogućnosti na što višoj nadmorskoj visini, jer u troposferi temperatura pada s porastom visine, u prosjeku 0,65 ºC na 100 m visine. Odlučujemo se za Sljeme i to popopularni “Grafičar” i “Risnjak” via Medvedgrad.
Kroz kolovoški, opustjeli, Zagreb relativno brzo smo se probili pod Sljeme do Lagvića gdje parkiramo ispod pozgraficarnatog restorana “Šestinski Lagvić”. Ovdje je šteta ne popiti kavu na terasi restorana s koje se pruža prekrasan pogled na Zagreb, čemu je još doprinijela i izrazito bistra atmosfera. Od restorana krećemo prema Medvedgradu gdje se put s ceste odvaja lijevo gore i tu nas na drvetu čeka iznenađenje: “Zbog godišnjih odmora planinarski dom “Grafičar” je zatvoren of 30. srpnja do 15. kolovoza!” To nas ne obeshrabruje jer smo ponijeli nešto hrane i pića sa sobom, a i Risnjak vjerojatno radi. S uključenom GPS aplikacijom (endomondo) krećemo oštro uzbrdo kroz šumu prateći markacije za Medvedgrad. Nakon petanesta minuta već prelazimo asfaltiranu cestu (koja vodi od Šestina prema Medvedgardu) i stižemo ispod gradine sagrađene u 13. stoljeću. Joše treba proći zadnji uspon i nakon točno 28 minuta od polazišta stižemo do vanjskih zidina Medvedgrada (600 m). Ovdje sve vrvi od turista – naravno, stigli su automobilima – a i Sunce prži pa jurimo dalje u šumu.
Od križanja ispod Medvedgrada krećemo uzbro prema Grafičaru stazom potpuno u šumi. Od sada pa nadalje uglavnom nema više lijepih pogleda, a kako se penjemo tako mikroklima postaje sve ugodnija. Potrebno je sada oko dadesetak minuta hoda do sjenice na čistini s nekoliko drvenih klupa gdje se može predahnuti.  Put je dalje prilično širok i blago se uzdiže pa smo brzo stigli do križanja sa šumskom cestom iznad koje se nalazi rudnik Zrinski. To je uređeni okoliš s vođenim turama u sam rudnik, no kako je “mrtva sezona” sve je pusto. Prolazeći pokraj rudnika ukazuje nam se “grafičar” na Rudarskom sedlu (864 m), proplanku, sada pustom, a inače prepunom izletnika i planinara. Dom je poznat po tome da se tu “solidno može papati, a i popiti!” te se red za hranu nerijetko proteže i izvan ulaznih vrata. Očekivali smo da nikoga neće biti kod doma, ali pronalazimo još nekoliko grupica planinara koji uživaju u donesenoj hrani, pijući – vodu. Tako i mi, pa nakon dvadesetak minuta krećemo prema zapadnije smeštenom, i otvorenom, “Risnjaku”. Spuštanje kroz šumu traje oko pola sata kada nam se ukazala zgodna jednokatnica pod upravom PD “Risnjak”. Dom je izgrađen je 1955. godine na predjelu zvanom Pongračevo na visini od 724 metra. Na otvorenom prostoru oko doma nalaze se drveni stolovi i klupe s pogledolivada na Sljemenum na zpadni dio Zagreba. Ovo je jedan od popularnijih domova na Medvednici, što zbog dobre hrane, a što zbog direktnih prilaza domu iz Vrapča, Mikulića, Lukšića i Stenjevca.

risnjak

“Risnjak”

Da bi se vratili na našu ishodišnu točku, Lagvić, treba se malo vratiti istim putem i slijediti markacije za Šestine. Staza se počinje naglo spuštati i kreće se vododerinom u kojo je usprkos tolikoj suši bilo blata i lokvi s vodom! Može se reći da je put natrag potpuno neatraktivan no efikasan – za manje od 30 minuta stigli smo pod Medvedgrad.
Dalje je sada 20-tak minuta do “Šestinskog Lagvića” gdje smo isprobali jedne od boljih štrukli u posljednje vrijeme.

1. Nijedan komentar do sada.