Početna > Hiking > Snježnik, 1. svibnja 2012.

Snježnik, 1. svibnja 2012.

Da ne bi bilo zabune, Snježnik je dobio ime po – snijegu, koji se navodno zadržava do kasnog proljeća. Na putu smo, istina, vidjeli par krpica snijega u vrtačama, ali o nekim većim količinama u ovo doba nema govora. Prilazi na Snježnik su od planinarskog doma na Risnjaku ili s Platka, tog “skijaškog centra grada Rijeke”. Za odabir druge varijante treba autom iz Zagreba krenuti autoputom  A6 prema Rijeci i nakon nešto više od sat vremena  izaći na Kikovici te se malo vratiti starom cestom prema Zagrebu do odvojka za Platak. Do skijališta na Platku ima 8 km po prilično zavojitoj i na pojedinim mjestima vrlo uskoj cesti. Na Platku se nalaze dva planinarska doma, Veliki (Platak) i Mali (Sušak), a dijeli ih prostrana livada na kojoj je parkiralište. Iako nam se mali čini zgodniji, mi ipak parkiramo kod Velikog doma ispod kojega se, također, nalazi velika livada koja je u doba zime (i snijega) skijalište. Njome dominira nekoliko polaznih stanica skijaških vučnica od  kojih je jedna zapravo (za) staro željezo.

Ishodište  za Snježnik počinje iznad Velikog doma i put nastavlja kroz šumu, tako da se dijelom ide šumskom cestom, a dijelom je kratimo poprečnim stazama. Oznake, markacije i putokazi, su vrlo dobri tako da nakon dvadesetak minuta stižemo do raskrižja: lijevo kroz Grlo, a ravno preko Grebena. Krećemo lijevo, prvo kroz šumu blagim usponom, dok kasnije dolazimo “pod brdo” otkuda kreće oštar uspon prema vrhu Snježnika. Ovdje šume više nema i otvaraju se livade s pogledom na Dom na Snježniku i vrh – golu stijenu  iznad njega. Što se više uspinjemo vidici postaju sve ljepši, ukazuje se polako Slovenski Snežnik i ostala brda. Nekoliko metara od Doma nalazi zaravanak s putokazima prema ostalim odredištima…. te  zanimljiva stijena sa spomen pločom i žigom gdje su planinari seniori Rijeke posvetili kružnu stazu Platak-Snježnik Branku Lončariću (1919-1999).

Planinarski dom na Snježniku “Moša Albahari” je nekad radio i danas je stvarno nevjerojatno da jedan dom na tako lijepom mjestu (gotovo je ukopan u sam vrh planine i s pogledom koji puca čak na talijanske Dolomite) – propada! Vide se velika oštećenja, a ima i tabla “Oprez! Opasnost od urušavanja” tako da izgleda opasno čak mu se i približiti. Na netu se može naći info da će uskoro početi sanacija, no što će i kada od toga biti, ostaje da se vidi.

Vrh Snježnika (1506m) zapravo je vidikovac, otvoren na sve strane, pa su dojmljivi vidici na Guslicu, Slovenski Snežnik (1796m), Obruč, Učku i more tj. Riječki zaljev te posebno na Risnjak. Uz pomoć dalekozora uočavamo ljude na vrhu Risnjaka, “proučavamo” nekadašnji vojni kompleks na Guslici (vrh do Snježnika, 1490m), gdje se vidi napuštena radarska postaja bivše JNA, i, na kraju, tanker usidren ispred Urinja. Nakon kraćeg odmora i okrijepe, vraćamo se prema Platku drugim putem – preko Grebena. Silazak je to po prilično strmoj stijeni pa je ponekad potrebna i pomoć ruku, dok nam je s lijeva Risnjak, a s desna more. Ubrzo put ulazi u šumu i spuštamo se do prijevoja nazvanog Rimska  vrata pa na cestu. Krećemo se rubom Nacionalnog parka Risnjak (oznaka na kamenu!)  i polako se spuštamo šumskom cestom prema automobilu na Patku.

1. Nijedan komentar do sada.