Početna > Travel > Marmolada (03. – 08. siječnja 2011.)

Marmolada (03. – 08. siječnja 2011.)

Marmolada,  1. dan
Danas je bio prvi dan na skijama u ovoj godini, prvi puta nakon 365 dana. Išli smo iz našeg mjesta, Malga Ciapela, u kojem inače nema ništa osim nekoliko dućana, hotela i apartmana, na najviši vrh Marmoladu koji je visok 3265 m. Do vrha koji se zove Punta Rocca treba promijeniti 3 gondole. Temperatura na vrhu je bila -19 stupnjeva, ali vrijeme prekrasno, sunčano i vidljivost dokle god pogled seže. ..
Nakon kratkog razgibavanja krenuli smo crvenom stazom prema dolje(60, 61, 62) i došli do plave staze (52) i otuda četverosjedom  do Passo Padona 2370m gdje smo popili pivo i jeli grah salatu. Nakon toga spustili smo se do Arabbe u podnožje gondole za Porta Vescovo na 2478 m. Do gondole idu dva spusta i jedna sedežnica.  Gondolom se putuje desetak minuta  i stiže na Porta Vescovo gdje se nalazi lijepi i veliki panorama restoran  – tu smo pojeli fini i skupi ručak. Nakon toga smo se spustili crvenom stazom br. 6 do dvosedežnice i njome do sljedećeg brda. Od tamo  smo se spustili plavom stazom br. 8 do dvosedežnice za Passo Padon.
Sada je slijedilo dugo spuštanje crvenom i plavim stazama do podnožja tanjurića, što je već vrlo blizu našeg mjesta Malga Ciapela. Popeli smo se još jednom tanjurićima i spustili plavom stazom do caffe-a Der Sut gdje smo popili kavu. Nakon toga spust par minuta do podnožja gondole za Marmoladu i u apartman (Malga Ciapela).

Marmolada, 2. dan

Ujutro smo ponovno krenuli gondolom na najviši vrh 3265m (Punta Rocca). Temperatura je ovaj puta bila samo -12 stupnjeva Celzijusa. Vrijeme je bilo poluoblačno s naznakama sunca. S vrha smo se spustili crvenim stazama 60, 61, 62 pa prešli na 50 i sve tako do podnožja sedežnice naziva Capanna Bill. Njome smo se podigli na Passo Padon i nastavili na spust stazom br. 7  i ponovno sedežnicom pa spust devetkom do stanice jajeta za Porta Vescovo.  S tog vrha smo krenuli stazom broj 1 pa prešli na 46 i stigli u podnožje Pont de Vauz. Tamo smo sedežnicom do Passo Pordo i gdje smo u restoranu „Maria“ i ručali (tortelini s raguom, biftek na žaru s krumpirima i salata te  kao desert savijača od jabuka s vanilijom).  Nakon kraćeg razgovora s konobarom našeg podrijetla (iz Međugorja)  krenuli smo prema natrag. Prvo je bio dugački spust plavim stazama 42, 44, 45 i 4 do Arabbe, a nakon toga podizanje jajetom na pola puta do Porta Vescovo.  Nakon toga su uslijedile dvije sedežnice i jedan plavi spust (br. 8) do Passo Padon.  Otuda se pružao jako lijep, osunčani pogled na Marmoladu i staze koje vode s njezinog vrha.  Otuda smo se stazama 50, 51, 52 i 53 spustili do zgodnog caffe Der Sut na jako dobar kapučino i tiramisu (temperatura zraka -3,5).  Poslije spust do apartmana u Malga Ciapeli.

Marmolada, 3. dan

Osvanuo je krasan sunčan dan. Temperatura je u   Malga Ciapeli bila -15 kad smo sjeli u auto i krenuli prema Arabbi. Vozili smo se zavojitom cestom oko 45 minuta i stigli u Arabbu. Tamo je bila tolika gužva od skijaša i automobila da nismo mogli naći mjesto za parkiranje i krenuli smo dalje prema Corvari.  Nakon 15-tak minuta vožnje uočili smo parkiralište i sedežnicu te tamo stali (Pralongià, sedežnica br. 15). Krenuli smo sedežnicom gore i došli na Punta Trieste. Nakon toga smo se spustili u Corvaru i došli do žutog jajeta koja nas je podigla na Col Alto.  To je jedno od najstarijih turističkih planinskih destinacija u Dolomitima i tamo je sagrađena prva sedežnica 1947 godine.  Tu se nalazi i istoimeni restoran i bar koji je ujedno i vidikovac na sve strane. Otuda smo gledali uzlijetanje paraglajdera.  Kako je restoran bio pun, odnosno većina stolova rezervirana (?), prebacili smo se u bar i jeli odlične žgance s gljivama (specijalitet),  lazanje i savijaču od jabuka (s puno cimeta).

Otuda smo krenuli prema La Villi, mjestu iza Corvare, preko Las Vegasa (restorana na 2050m). U La Villu smo se spustili odličnom crvenom stazom br. 17 (ima i crna), jednom od najboljih toga dana.  Iz La Ville smo se podigli jajetom natrag na plato (Piz La Villa?) i krenuli prema Pralongii. Na tom smo putu svratili na cappuccino + apfelstrudel s vanilijom za 4,8 eura. Zadnji je spust bio plavom stazom 8A i 8 do auta. Tijekom vožnje do našeg sela, stali smo i snimali Dolomite (Marmoladu)  u zalasku Sunca. Tako je završio taj skijaški dan na stazama Alta Badie.

Marmolada, 4. dan

Skijanje smo započeli na „našem“  brdu – Marmoladi, a cilj nam je bio Belvedere i još koje brdo iza. Na vrhu Marmolade tj. na Punta Rocci temperatura je bila samo -8 stupnjeva, a vrijeme oblačno  s nešto vjetra. Iako magle niti oblaka nije bilo, vidljivost je bila dosta loša tako da se na stazi teško uočavalo hupsere i neravnine. Uobičajenom rutom krenuli smo prema Porta Vescovu, a s njega se spustili crvenom stazom br 1. iznad Arabbe. Tada smo se popeli sedežnicom do Passo Pordo i onda opet spust na drugu sedežnicu koja nas podiže na Belvedere. Tada je uslijedio odmor i ručak (minestrone juha, palenta s topljenim sirom i gljivama, kolač od šumskog voća).

Sada smo krenuli na drugu stranu i našli se na drugom skijalištu – Val di Fassa. Ta se regija još naziva i Skiarea Belvedere-Canazei.  Spuštali smo se dugom crvenom stazom br 17 do podnožja gondole Pian Frataces.  Gondolom krenuli na područje Skiarea Col Redella i otuda opet krenuli natrag prema našem selu.  To je područje kao i prethodno prepuno žičara i skijališta, a danas je bila i posebno velika gužva vjerojatno zbog praznika (Sveta Tri kralja). Na povratku smo vozili i mijenjali žičare bez prekida jedno za drugim tako da smo stigli za 1,5 sat u naš apartman.

1. Nijedan komentar do sada.